Meer impact met
jouw ideeën!

Je hebt een supertof marketing idee en wilt dat graag uitwerken. Maar je weet niet zo goed hoe en wat er überhaupt mogelijk is. Veel acties zijn al gedaan. Toch wil je dat jouw idee er bovenuit springen en het liefst op jouw manier.

Met VAN IDEE NAAR CONCEPT maken we van jouw ideeën een ijzersterk geheel, waarmee je anderen beter helpt, meer zichtbaar bent en meer impact maakt met jouw onderneming

Stapels notities

Je bent gaan ondernemen, omdat je merk dat je beter functioneert als je het zelf doet. Je wilde meer flexibel zijn, past niet binnen het werksysteem en wilt eigenlijk gewoon doen waar jij goed in bent en waar jij anderen mee wilt helpen.

Gaandeweg kom je erachter dat je meer impact wilt maken, want wat je doet en hebt gedaan heeft blijkbaar effect. Dus je wilt nog meer mensen bereiken. Logisch!

De ideeën blijven maar komen. Een podcast starten, community oprichten of masterclass geven. Je schrijft notitieblokken vol. De stapel wordt alleen maar groter. Sommige ideeën voer je uit, werken ook wel, maar er mist iets. Het kan beter, strakker en meer eigen!

Maar hoe?

Als conceptontwikkelaar help ik jou bij het vertalen van jouw idee(ën) naar een ijzersterk concept. Passend bij wie jij bent, gericht jouw publiek en waarmee jouw missie duidelijker zichtbaar wordt.

Wat is een concept?

Waarom is het woord concept zo fucking vaag? Omdat het woord meerdere betekenissen heeft. Zo kan een concept; een plan, een ontwerp, een ruwe schets of een voorlopig idee betekenen. Wat ik bedoel met een concept leg ik hieronder uit.

Wat is een concept

Om het nog duidelijker voor je maken leg ik het verschil uit tussen een idee en concept.

Een idee:

Dit is een gedachten die ik je hoofd op komt. Meestal op een rustig moment zoals; onder de douche, of tijdens het scrollen op de wc of als je aan het schoonmaken bent. Lekker handig! Vaak proberen we het te onthouden of schrijven het op. Om vervolgens weer te vergeten.

Een concept:

Maar als je die ideeën bundelt, er een fantastisch verhaal van maakt, het een bepaald gevoel meegeeft, voor een geschikte doelgroep en het ook nog eens een visuele uitstraling geeft wat erbij past. Dat in een plan zet om uit te voeren. Yes! Dan heb je een concept.

“Als je nu aan een concept denkt,
welke ideeën komen er dan bij je op?”

Jouw eigen concept ontwikkelaar

Concepten zijn mijn passie! De mogelijkheden zijn oneindig. Je kan alles bedenken wat je maar wilt, niets is té gek. Het verhaal wat erachter zit is namelijk jouw verhaal en jouw verhaal is uniek. Zo wordt jouw concept authentiek, onderscheidend en woest aantrekkelijk. Als jouw persoonlijke concept ontwikkelaar help ik je daarbij.

Zo ziet van idee naar concept eruit!

Jij bent er aan toe om jouw ideeën op een hoop te gooien en te onderzoeken wat jij wilt, zodat marketing leuker, makkelijker en zelfs op een positieve manier uitdagend voor je wordt. Ik ben benieuwd wat bij jou past.

1.

Je ontvangt een uitnodiging voor een videogesprek om te kijken wat we voor elkaar kunnen betekenen. We bespreken globaal wat je idee is en welke impact je ermee wilt maken. Zo kan ik het juiste plan voor je opstellen.

2.

We maken een afspraak voor een brainstorm. Meestal is dit op een centraal punt voor ons beide. Aangezien ik uit Zeeland moet komen. Natuurlijk zoeken we een gezellig tentje uit met een goed kaart. Want lekker eten is belangrijk!

3.

We onderzoeken hoe jouw publiek omgaat met social media, wat de concurrent doet en wat de marketingtrends zijn binnen jouw branche. Zo komen we erachter waar de kansen liggen voor jouw ideeën. Wij gaan het natuurlijk anders doen!

4.

Aan de hand van de brainstorm en het onderzoek kijken we hoe jij jezelf met dit concept in de markt wilt zetten. Hier beschrijven we jouw verhaal, jouw boodschap en jouw mening. Met deze 3 elementen maken we verbinding met anderen.

5.

We gaan duidelijk maken hoe je het concept naar buiten wilt brengen. Er zijn verschillende manieren van marketing. Ik vind het belangrijk dat deze aansluit op wie jij bent en hoe jij je tijd en energie hierin kan investeren.

6.

Wederom maken we een afspraak. Dit kan digitaal of op locatie met lunch. Hier vormen we alle taken binnen het concept naar een ijzersterk plan. Van social media campagnes tot de lancering van het concept. We weten precies wat er gedaan moet worden.

7.

Na aanleiding van de afspraak
maak ik een duidelijke planning.
Hier staat in wat de taken zijn, wie dat doet, wanneer het gebeurt en waarom dit gedaan wordt. Als een actie een doel heeft weten we veel beter welke kant we ermee op willen. Handig!

8.

Je concept is gelanceerd. Jij bent nog meer impact aan het maken met jouw verhaal. Dan moeten we wel echt even een feestje vieren. Want jij bent een stap dichterbij het realiseren van jouw missie. Yes, You Did Deze!

Een investering in meer impact

Van Idee Naar Concept kost je:

2500 euro

Joëline heeft me geholpen met het in kaart brengen van wie ik ben en welke doelgroep ik wil aanspreken met mijn bedrijf tijdens een brainstorm. Al deze punten heeft ze voor mij uitgewerkt tot een helder actieplan waar ik gelijk mee aan de slag kon. Als (creatief) ondernemer is het heel fijn als iemand zoals Joëline met je meekijkt, meedenkt, de juiste vragen weet te stellen en bloedeerlijk is. Een fijne deskundige blik in je bedrijf.”

ELEONORA

Joëline begrijpt het. Ik denk dat ik hiermee de spijker op z’n kop sla als iemand vraagt: wat krijg je als je met Joëline samenwerkt? Ze voelt feilloos aan wat ik wil, wat ik voor ogen heb. En wat ik niet in woorden kan uitdrukken, vangt zij in beelden. Omdat ze zo goed aanvoelt wat je bedoelt. En nee, dat gaat niet 1, 2 e. Daarvoor stelt ze veel vragen en wil ze veel van je weten. En dat is terecht. Maar als ze dan losgaat, is het schot in de roos.

Nog nooit iemand ontmoet die zo treffend woorden in beelden en een concept kan vangen.

Groene ideeën

Mijn missie is om eigenzinnige ondernemers aan te moedigen om te doen wat zij willen en hun ideeën duidelijk en uitvoerbaar te maken. Zodat ze anderen beter kunnen helpen en bereiken.

Want doen wat jij wilt betekent dat je goed voor jezelf kan zorgen. En wat je voor jezelf kan, kan je uiteindelijk ook voor een ander. Hoe mooi is het om een ander te kunnen geven wat jij jezelf kan geven! Zo maken we de wereld een stukje mooier.

Om niet alleen beter voor jezelf maar ook voor de wereld te zorgen, kun je ook kiezen voor groene ideeën. Met deze concepten geven we aandacht aan de duurzame ontwikkelingsdoelstellingen. Het gaat hier om duurzaamheid in de breedste zin van het woord. Dit houdt in dat we kijken naar hoe de 17 ontwikkelingsdoelstellingen van toepassing kunnen zijn op jouw onderneming.

MIJN GROENE IDEE:
Bij iedere verkochte Van Idee Naar Concept doneer ik een bedrag aan een organisatie die zich bezig houdt met het opruimen van plastic uit oceanen en rivieren. Daarnaast werk ik met duurzame drukkerijen en leveranciers.

Vind je het een beetje spannend en wil je eerst kennismaken?
Plan dan hier een matchcall in mijn agenda.