Branding pakket voor een eigenzinnige goudsmit
Het creëren van creatieve esthetische sieraden vertaalt uitrauwe emoties en gevoelens. Erfstukken die met trots worden doorgegeven van generatie tot generatie.
Barbara Droppert is niet zomaar een goudsmederij, het een merk dat straat voor een echte eerlijke aanpak. Waar je op de juiste manier wordt geïnformeerd over de technieken en materialen en stap voor stap wordt meegenomen in het proces. Een plek waar je jezelf mag zijn en respect wordt getoond voor emoties en verlangen. Waar creativiteit en oude en moderne technieken van het goudsmeden samenkomen en een bijzonder verhaal vertellen. Namelijk jouw verhaal!
De gerealiseerde ideeën van
Barbara Droppert
Het idee:
Barbara wilde in eerste instantie een huisstijl en logo voor haar nieuwe goudsmederij. Later besloten we daar een branding van te maken, waarmee ze aantrekkelijk zichtbaar is op haar eigen manier.
Vertrouwen, kennis en respect zijn de eigenschappen waar deze branding op is gebaseerd. Deze uitstraling moest doorgezet worden naar haar nieuwe website, social media en de verpakkingen voor de sieraden.
Samen hebben we onderzoek gedaan naar de mogelijkheden binnen de markt en hoe we dit op een eigen manier konden interpreteren. We hebben gekeken naar de eigenschappen van Barbara zelf en haar onderneming en deze vertaald naar een passende Merk Identiteit.
Dit is hoe we te werk zijn gegaan:
- Marktonderzoek
- Brainstorm
- Merk Positionering
- Waarden & Personalisering
- Merk Identiteit
- Style Guide
- 2 producten naar keuze
Nog meer ideeën
Naast de branding van Barbara Droppert Goudsmederij hebben we ook het ontwerp van de website gerealiseerd.
Na het Branding Pakket zijn we verder gegaan met het ontwerpen van de website. Samen met webdesigner Raymond van Rays hebben we de website online gezet
In het begin snapte ik niet goed wat we aan het doen waren, maar toen alles visueel bij elkaar kwam begreep ik ineens het voorwerk. Het is supertof Joëline!
BARBARA
Beter voor jezelf
en de wereld!
Helaas is er bij dit project geen boom geplant of donatie gedaan. Dit idee is gerealiseerd voordat bvisioned zich focuste op duurzaamheid. Wellicht dat de ondernemer in de toekomst dit idee nog ondersteund.
Wil jij ook zo’n tof marketing idee realiseren?
Plan dan hier een matchcall in mijn agenda.